tisdag 7 februari 2012

Inspiration från Modemässan i Köpenhamn. - Nja…

Oj, nu känner jag mig lite grining igen. Köpenhamn är underbar, även när det är kallt. Men när det gäller modemässan så känns den lite avslagen. Det verkade vara färre besökare denna gång, även om statistiken säger att det var fler, och nya företag som satsar på ekologiskt lyser med sin frånvaro.  Eller så sticker det helt enkelt inte ut bland mässornas (ja, det är faktiskt 4 mässor) alla utställare. Vi besökte  Norrbacks, Svensks och A Question ofs montrar och där ser det ljust ut för framtiden. Men vi skulle behöva fylla på med nya märken som jobbar ekologiskt och hållbart nu när en del av de gamla försvinner och då hittade jag faktiskt – nästan ingen…Så har du som läser detta tips – får du gärna höra av dig till mig.
Annars var det, precis som man kunde konstatera efter Formexmässan, den lite slitna, shabby-chickstilen i dova färger som gällde bland utställarna. Så ska jag nu sammanfatta Formexmässan i Stockholm och Modemässan i Köpenhamn så hittade jag fler nya spännande leverantörer på Formex. Det återspeglar nog att det är ganska tufft för modebranschen just nu. 

Tröja och sjal från Svensk höstkollektion 2012



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar