onsdag 18 januari 2012

Askinosie Chocolate + Lakristsfabriken = sant

När jag ska skämma bort mig själv brukar jag unna mig riktigt god choklad. Tidigare var min favorit Prestat men eftersom de har slutat med sin ekologiska choklad, och jag inte längre säljer dem, har jag fått hitta andra favoriter. Askinosies chokladkakor är både snyggt, originellt förpackade och vansinnigt goda. Nu har Askinosie inlett ett sammarbete med det svenska företaget Lakritsfabriken! Resultatet är en mörk mjölkchoklad med lakritsbitar i. Askinosies "Dark Milk Chocolate on my tongeue mingling with a sweet velvety licorice" hittade jag på NK i Göteborg. Behöver jag säga att den är fantastiskt god? Passar perfekt till eftermiddagsfikat! Såg precis att Lakritsfabriken kommer vara med på Formex. Ska nog kika in i deras monter. Kanske ska man ta in lite kvalitetlakrits till hildur?
Underbart gott! Askinosies mörka mjölkchoklad med lakrits

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar