fredag 21 januari 2011

En fredag med inspirerande möten

Idag började dagen med ett glatt och givande frukostmöte med Maria Gustafsson på Miku och Malin Roux Johansson på Real Stars.  Jag gillar dessa små informella möten där man diskuterar allt från skidåkning till sökmotoroptimering. Underbara "Mikumaria" var både rörd och glad för idag släpptes biljetterna till Webcoast som går av stapeln18-20 mars! Maria och alla som är med och skapar plattformen för mötet gör en fantastisk insats. Evenemanget som är en s.k. unconferance, utan dagordning innan och där alla som vill får tala, ställa frågor och dela med sig av det mesta som rör webben. Läs mer på Webcoasts blogg eller Eva Wieselgren artikel i dagens GP. Naturligtvis har jag redan köpt biljett för de verkar gå åt som smör i solsken!


Maria,  en av initiativtagarna till Webcoast - av kärlek till webben


När jag ändå var inne i Göteborg så passade jag på att gå förbi EkoStore, stans snyggaste livsmedelsaffär med ekologiskt utbud. Där fick vi pröva på Rawfood desserter tillverkad av den inspirerande Erica Palmcrantz Aziz. Hennes första kokbok "Rawfood på svenska" och den nya "Raw Delight" har verkligen fått mig att pröva nya rätter i köket. Kolla gärna in  Ericas Blogg   

Rawfoodinspiration med Erica Plamcrantz på Ekostore

Men nu är det fredagkväll och dags att korka vinet....ekologiskt så klart :) Trevlig helg!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar