tisdag 25 juni 2013

Jag, en enveten amatör

Ibland blir jag riktigt trött på mig själv. Jag kan helt fastna i detaljer och lägga alldeles för mycket tid på fel saker. Att fotografera är en sådan sak. Jag känner flera bra fotografer men oftast behöver jag en bild på direkten och får då fota själv. Idag har det varit en sådan dag...Man vill gärna fota i ljus men inte i direkt soljus så molniga, regnfria dagar är att föredra när man ska fota utomhus. I dag var det strålande solsken över Särö så jag fick fixa den skugga jag kunde. Jag försöker förmedla en bild av lyxiga ekologisk produkter så det känns ju lite misslyckat att släpa fram soptunnan som skydd för solens strålar. Men bilderna på Bellio blev bra till slut. Sen fick jag en idé om att det vore snyggt att lägga M Picauts produkter på daggkåpan fortfarande hade vattendroppar på sig. Fast det trillade ner mellan bladen så jag fick släpa fram en stubbe att arrangera på i stället. Så nu har jag flisor i fingrarna också. Fast jag ska egentligen inte klaga det är en lyx att få bestämma själv och att få testa idéer. Och ibland blir det ju helt ok!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar