fredag 3 juni 2011

Mjuk och skön ekologisk velour från Sobea

Velour har ibland faktiskt ett oförtjänt dåligt ryckte. Själv tycker jag det är ett skönt material och eftersom jag inte gillar att stryka så passar det mig perfekt! Sedan starten av Hildur så har jag ju haft Spirit of Maya sköna velorklänningar och nu har vi också tagit in Sobea. Sobeas plagg håller hög kvalitet och för designen står Beatrice "Bea" Sjöberg. Hon har tänkt smart när hon designat så byxorna har extra bred linning som kan vikas ner och är du gravid så finns det gott om plats för magen i det töjbara tyget. Även luvtröjans muddar är långa och kan vikas för att anpassa ärmlängden. När jag tog in plaggen så här inför sommaren så tänkte jag först hoppa över  mössorna. Men så var jag ute en blåsig eftermiddag och kom på att det här är ju perfekta mössor för exempelvis golf och segling. Söta och så står de emot vind utan att vara för varma. Linnet i jearsey måste jag också rekommendera. Det är extra långt så för mig som är kort (159cm) så blir det som en enkel sommarklännig. Både velouren och jearseyn är i GOTS-certifierad ekologisk bomull. Så återigen tycker jag att jag har hittat ett märke som kan passa in i min slowshoppingfilosofi. Har redan fått flera favoritplagg som jag vet att jag kommer ha länge. Vilket blir din favorit?

Sobea - Sköna plagg i ekologisk velour och jearsy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar