måndag 22 november 2010

13 år i samma skidbyxor


Jag älskar snö, skidåkning och att vara i fjällen. Men efter att ha åkt i samma skidbyxor i över 13 år så gav jag mig i lördags ut i Göteborg för att leta efter ett par nya. De gamla har verkligen varit med om mycket kul och hållt bra så kraven är höga. De ska vara snygga, ganska klassiska så jag kan ha dem länge samt gärna vara i något miljövänligare material.  Slowshopping helt enkelt. Efter att ha kollat in flera butiker fastnade jag till sist för ett par på Intersport. Det kommer nog bli ett par röda (Glade Q Pant) från Haglöfs i återvunnen polyester. Minna förra var mörkblå så det känns rätt med lite färg.

När vi var inne Göteborg så hittade vi ett litet surdegsbageri, Alvar & Ivar, på Kastellgatan (Mellan Över Husargatan och Linnégatan)   Har du vägarna förbi så kan jag verkligen rekommendera ett besök. Gott, genuint och ekologiskt. Extra kul med namnet efter som min farmor hette Hildur och farfar Ivar.

Gott surdegsbröd från Alvar & Ivar

Vi var också en sväng på Hos Pelle vid Linnegatan och träffade några vänner. De hade goda danska ”smörrebröd” och fantastiskt trevlig personal. En utomordentligt trevlig lördag…

Men åter till skidbyxorna. En kompis till mig sa en gång att man åker mycket bättre med nya skidkläder så jag har stora förväntningar på vinterns åk. Och hoppas det blir snar. Man blir nu så skidsugen av all snö…

Snart ännu bättre med nya byxor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar