måndag 30 juli 2012

Shabby chic på riktigt: Who Found Otto

Ibland tar det lite tid innan nya produkter kommer in i Hildurs webbutik. När jag var på Formexmässan i januari stod jag helt plötsligt framför "Who Found Ottos" monter och blev helt betagen. Det var precis det jag letat efter. Jag har alltid gillar den lite slitna, nötta stilen men vill att det ska vara på riktigt. Att ta tillvara det som en gång någon hantverksskicklig person gjort och göra det till någon som funkar att använda idag tycker jag är genialt! Det visade sig att mina föräldrar, som driver inredningsbutiken Västra Ströö 39 utanför Eslöv, redan köpte in av Who Found Otto så vi gjorde ytterligare en beställning till Hildur. Till sin butik köpte mina föräldrar lite möbler, gamla sodaflaskor, mm och för mig blev det mer lättskickade produkter som kuddar, dukar och väskor. Leveransen kom till mina föräldrar i våras, sen till slut till mig. Här har de legat ett tag innan jag fick till fotografering och fick in allt i webbutiken. Men här är äntligen resultatet!

Unika kuddar, dukar och väskor av gamla textilier.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar