söndag 22 april 2012

Ekoutbudet på Frölunda Torg

I dag var jag en sväng på Fröludna Torg som har blivit om- och tillbyggd och nu har över 200 butiker. HMs "Conscious  Collection" och Lindex har jag ju skrivit om tidigare men nu är det kul att även Åhlens satsar stort kläder och hemtextil i ekologisk bomull. Det var en hel del bas men också mycket som var riktigt snyggt som jag skulle köpt om jag inte drev en egen butik. Extra beröm till Åhlens som dessutom hade skyltat tydligt så det var lätt att hitta ekoprodukterna. Fyndet för dagen blev dock en luvtröja (1190kr) från Timberland som jag spanat in länge. Egentligen hade jag velat haft den i vitt men den fanns bara inne i blått. 100% ekologisk bomull och en modell som satt perfekt och säkert kommer bli en favorit. Tyvärr var inte utbudet så stort på damsidan men på herr fanns det lite mer att välja på. Men jag var ändå hyfsat nöjd med "ekospaningen" på Frölunda torg. Och vill man ta en fikapaus gör man det på Barista Fair Trade Coffe som har ekologisk mat, smoothies och underbart kaffe!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar