torsdag 16 december 2010

Om en vecka ska allt vara klart...

Oj, då var det bara en vecka kvar innan allt ska vara fixat inför julafton. I år kom julpyntet fram ganska tidigt eftersom vintervädret gav julklänsla. Mina viktigaste måsten inför julen är annars grönkålen, gammelosten och fudgen. Grönkålen är redan levererad av Hedgenborgs och i helgen ska jag göra julgodiset. Förra året gjorde jag som vanligt julgodis och mitt paradnummer är fudgen. Att jag älskar fudge blev jag pinsamt medveten om när jag några dagar innan jul påpekade för familjen att de ätit upp nästan all fudge. De såg frågande på mig och sa ”har du gjort fudge?”. Ja, jag hade alltså utan att tänka på det vräkt i mig allt själv.  I år lovar jag att dela med mig…

Receptet till fudgen hittar du på Arlas hemsida. Jag brukar hälla i lite sirap efter en halvtimme om det inte har stelnat tillräckligt. Lycka till! Om du inte vill göra egen fudge eller är sugen på mer sötsaker så har Hildur en hel del gott - både ekologiskt och rättvisemärkt!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar